سیگار کشیدن زنان و سرطان

سیگار کشیدن زنان و سرطان

سیگار کشیدن زنان و سرطان

خطرات سیگار کشیدن در زنان:

سیگار کشیدن سالیانه باعث فوت 202 هزار زن در ایالات متحده میشود. در سال 2016 ، درصد زنان سیگاری در آمریکا 13.5%  بود، در حالیکه مردان سیگاری 17.5% بودند. اما امروز، درصد مردان و زنان سیگاری بسیار بهم نزدیک شده است.

سیگار کشیدن به طور مستقیم مسئول 80% مرگ و میر ناشی از سرطان ریه در زنان در ایالات متحده است.در 2014 ، حدود 70.700 زن در اثر سرطان ریه جان خود را از دست دادند. در سال 1987 ، سرطان ریه از سرطان پستان به عنوان عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در میان زنان در ایالات متحده  پیشی گرفت. از سال 1959 تا 2010 ، خطر ابتلا به سرطان ریه برای زنان ده برابر شده است.

احتمال فوت بر اثر بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) که شامل آمفیزم و برونشیت مزمن است، در زنان سیگاری نسبت به زنان غیرسیگاری  22 برابر بیشتر می باشد.

زنانی که سیگار می کشند ممکن است در اوایل زندگی COPD شدیدتری داشته باشند. همچنین سیگار کشیدن، خطر ابتلا به سرطان های حفره دهان، حلق، حنجره (جعبه صدا) ، مری، پانکراس، کلیه، مثانه و رحم را افزایش می دهد. از سوی دیگر مصرف دخانیات، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را دو برابر می کند.

زنان یائسه ای که سیگار می کشند، تراکم استخوان کمتری نسبت به زنان غیرسیگاری دارند. خطر شکستگی لگن و افزایش چین و چروک پوست در زنان سیگاری، به مراتب بیشتر می باشد .

 

منبع: انجمن ریه آمریکا

 

دسترسی سریع

پذیرش آنلاین آزمایشگاه

بدون اتلاف وقت، سریع و آسان پذیرش شوید

دریافت جواب آزمایش

در صورت آماده بودن جواب آزمایش خود، آنلاین جواب‌ آن را دریافت کنید.

نمونه‌‌گیری در منزل

برای سهولت شما عزیزان، امکان نمونه‌گیری در منزل توسط آزمایشگاه فروردین فراهم شده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *